Blue Bronna Wildlife Camp - Reisverslag uit Anselmo, Verenigde Staten van Liesbeth Buitendijk - WaarBenJij.nu Blue Bronna Wildlife Camp - Reisverslag uit Anselmo, Verenigde Staten van Liesbeth Buitendijk - WaarBenJij.nu

Blue Bronna Wildlife Camp

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

31 Juli 2017 | Verenigde Staten, Anselmo

Het is een hele tijd geleden dat ik iets op mijn blog heb geschreven. Dat kwam voornamelijk doordat ik weinig internet had en daarnaast behoorlijk druk ben. Nadat ik bij de ranch weg was gegaan, heb ik samen met Gea (een vriendin) drie weken door de Rocky Mountains getrokken. Dat was erg mooi. We hebben ontzettend veel gezien. Van mooie bergen en meren tot vervelende toeristen. Helaas is mijn internet momenteel niet goed genoeg om foto’s te plaatsen, maar die komen later waarschijnlijk wel.
Op 11 juli ben ik vervolgens naar het Blue Bronna Wilfdlife Camp gegaan. Blue Bronna organiseert christelijke wildernis kampen in de Rocky Mountains vlakbij het plaatsje Longview. Ze hebben hier rond de 30 paarden. Ik help mee met het verzorgen van de paarden en rijd veel paard. Sinds ik hier ben hebben we één kinderkamp gehad met kinderen van 8 tot 9 jaar. Dit was erg leuk. Naast paardrijden gingen de kinderen een dag rotsklimmen, wandelen en kanoën en werden er veel spelletjes gedaan. Ze hebben hier allerlei materiaal voor activiteiten waar wij op onze vrije dagen ook gebruik van mogen maken, dus ik heb voor het eerst in mijn leven met een shotgun geschoten en ben een dag wezen kanoën.
Afgelopen weekend ben ik mee geweest met een vrouwen packtrip. Ze organiseren hier packtrips te paard. Dit houdt in dat je te paard de bergen in trekt en extra paarden meeneemt die de bagage moeten dragen en dan in de bergen onder een zeiltje overnacht. Dit was ontzettend gaaf. We vertrokken op donderdag middag. De hele ochtend waren we bezig geweest om alles in te pakken en de bagage op de paarden te laden. Dit was behoorlijk wat werk, omdat je moet zorgen dat het gewicht aan alle kanten van het paard gelijk is. We namen ook een reserve paard mee voor het geval er eentje kreupel zou worden. Ik heb dat paard de hele rit vastgehouden. De eerste dag reden we ongeveer vijf uur. Op een groot veld tussen de bergen en naast een beekje hebben we vervolgens onze ‘tent’ opgezet. De twee dagen daarop hebben we dagtochten gemaakt vanaf ons ‘kamp’ en vandaag zijn we weer teruggekomen. Dit was een geweldige ervaring waar ik ontzettend van genoten heb.
Ik blijf bij Blue Bronna tot 24 augustus. Aankomend weekend staat er een familiekamp op de planning. Er komen dan gezinnen hier en wij moeten activiteiten voor ze organiseren. Tussen de kampen door wordt er hard gewerkt. We zijn al een paar dagen bezig geweest om een lange geul te graven voor de elektriciteitskabel, ik heb de omheining gerepareerd bij de paarden, heb een waterpomp aan de praat gekregen en nog veel meer. Dus naast al het paardrijden leer ik ook nog om handig te worden.

  • 05 Augustus 2017 - 15:22

    Willianne:

    Ha Liesbeth,
    Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt en leuk om te lezen wat je allemaal doet! Geniet ervan :)
    Liefs Willianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 02 April 2017
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 2245

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 14 September 2017

Liesbeth in Canada

Landen bezocht: